Usterki i awarie osiedlowe – gdzie zgłaszać?

Kiedy coś się popsuje w naszym mieszkaniu, na przykład pęknie rura lub nie działa domofon, zastanawiamy się komu należy zgłosić taką awarię. Najpierw musimy zatem ustalić kto jest właścicielem danego sprzętu.

Zazwyczaj granicę stanowią drzwi naszego mieszkania. To co w środku znajduje się w obszarze naszej odpowiedzialności, a to co na zewnątrz zarządcy budynku. Innym przypadkiem jest awaria lampy ulicznej. Gdy znajduje się na osiedlu zamkniętym awarie zgłaszamy zarządcy osiedla, a gdy jest to teren otwarty firmie, która zajmuje się tym na zlecenie miasta. Usterki w częściach wspólnych budynku Niedomykające się drzwi czy uszkodzona szyba to sprawy, którymi powinien się zająć zarządca nieruchomości. Zauważoną usterkę możemy zgłosić w jego biurze lub także poprzez wiadomość e-mail.

Sprawa jest nieco trudniejsza gdy awaria zagraża życiu mieszkańców, a wydarzyła się poza godzinami pracy biura. Wówczas powinniśmy sprawdzić na przykład na stronie internetowej zarządcy czy istnieje jakiś numer całodobowy. Zwykle działająca pod takim numerem pomoc techniczna w krótkim czasie przyjeżdża na wskazane miejsce i zajmuje się usterką. Świadczeniem takich usług zajmuje się między innymi firma Nawigator Nieruchomości. Zdarzają się jednak takie awarie, z którymi zdecydowanie nie powinniśmy zwlekać i załatwiać ich poprzez zarządcę. Chodzi tu na przykład o sytuację gdy na naszej klatce schodowej wyczujemy ulatniający się gaz. Wówczas należy niezwłocznie zawiadomić pogotowie gazowe.

Z kolei w przypadku awarii sieci energetycznej na naszym osiedlu zajmuje się pogotowie energetyczne, włącznie z kablami niskiego i średniego napięcia czy stacjami transformatorowymi. Natomiast gdy awarii ulegnie sieć wodociągowa czy kanalizacyjna powinniśmy się skontaktować z pogotowiem wodociągowym. Wszystkie wymienione służby pracują przez całą dobę i w każdej chwili mogą usunąć zauważoną przez nas awarię.

Zobacz także

Sposoby na obniżenie kosztów ogrzewania

Zarządzanie nieruchomościami

Obowiązek wyłonienia zarządu spoczywa na barkach każdej wspólnoty. Przepisy prawne stwarzają jednak możliwość scedowania obowiązków zarządu na osobę trzecią, możliwe jest przy tym również skorzystanie z usług świadczonych przez wyspecjalizowaną firmę odpowiedzialną za kompleksową obsługę nieruchomości.

Administrowanie nieruchomościami

Polskie prawo nie jest zbyt życzliwie nastawione do określenia „administrator nieruchomości”. Okazuje się zatem, że trudno nie tylko zdefiniować obowiązki administratora, ale również domagać się ich realizacji, prawo nie precyzuje bowiem i tego, jak można byłoby karać osobę, która nie odznacza się oczekiwaną sumiennością w tym zakresie.

Napisz do nas

W celu uzyskania informacji o naszych usługach prosimy pisać na adres
mailto: biuro@moto-navigator.pl
lub dzwonić pod numer
12 294 55 000

niwelatory